We will come out alive

Dagen har varit upp o ner,
Låtarna har varit lite mer deprimerade
Tankarna har varit lite mer destruktiva

Men det finns en ny eld i mig
Ett nytt hopp har satt sina rötter i mig
Det har kämpat bort mörkret bit för bit under dagen,
Men inte hunnit mota bort tankarna helt.

Jag är svag, vill hem till Norrtälje.
Vara hos mamma o pappa,
Sitta på en brygga med Beck,
Ta en kopp te med Johanna
Cykla med Cicci
Ligga under täcket med en disney film

Jag vill gråta till ögonen hoppar ut
Men ändå hittar ett leende till mina läppar och jag skrattar.
Ett ärligt skratt.
Lättnad och hopp bråkar med allt de svarta.
Mitt huvud har inte fattat än,
Idag är en bra dag
Men tankarna är värre än vanligt.
Min mage förstår inte
Den bubblar med förväntan

Snart är det torsdag
Torsdag ska vara min dag!
Vår dag!
En bra dag
Men det kan bli en hemsk dag

Torsdagen är den dag min kropp tävlar om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0