Okt. 15, 2011

Jag har nog fått en Pride and prejudice feber x)
Först såg jag filmen i skolan, läste boken på engelska och sedan svenska, kollade på filmen igen och var jätte sur! Satt i sängen och svor för mig själv 'dom har ju stoppat in 5 kapitel i den scenen ! Ingen som ser detta kan ju fatta ett dyft!'
Och så imorse så laddade jag ner mini serien från -95 som nyligen blev klar. Trots att jag bara är 15 minuter in i filmen så måste jag säga att trots att denna gör boken mer rättvis så är karaktärerna helt åt fanders. Jag får inte alls samma värmande känsla och kläderna är hemska i denna! Men får fortsätta och se om jag ändrar mitt tyckande men just nu tycker jag att dom som gjorde filmen borde samlas ihop och göra en ny mini serie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0