Jan. 29, 2011

Vi hade första lektionen i tryck i onsdags och jag fastnade verkligen för det, funderar på att välja det i tvåan istället för foto.. Jag kan ju inte se att jag har någon framtid inom foto, kommer aldrig ha råd att resa så jag kan ta några bilder att sälja som kan försörja min nästa resa och betala mina räkningar, och jag vill inte sitta i en studio och ta kort, det är inte det jag vill göra i mitt liv, jag vill jobba med djur, jag vill jobba ute i naturen, men hur sjutton kmr jag kunna lyckas med de? Skulle va skönt med fast inkomst oxå,
Jag kan ju fota, jag vet hur man gör, jag kanske inte är full lärd, men behöver man vara de då? Om jag ska plugga foto nu på gymnasiet och sen gå ett år på ålands folkhögskola och plugga natur foto, och sen plugga någonting annat för kunna få jobb, det är faktiskt precis så min plan ser ut idag, men vad jag ska plugga vidare som vet jag inte, någonting med hundar skulle inte sitta fel...
Jag kan fortfarande fota fast jag inte har de som jobb, jag kan fortfarande plugga naturfoto på åland efter gymnasiet, jag behöver inte gått gymnasie utbildningen och lärt mig fota mat och människor och sånt som jag säkert kmr ha användning av men inte så.. jag tror jag har lättare att få jobb efter tryck än försöka ragga jobb som fotograf...
Det som får mig till att inte vilja välja tryck är att i kursplanen ingår gk a+b och faan jag tyckte inte de va så roligt och jag var inte bra på det.. vill inte x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0