Feb. 6, 2011

Jag läste nånstans att man gör av med 1 kcal i minuten under vila och tyckte de va as mkt, men så igår när jag väntade på mullvaden efter bion med Cicci o Sara så kom jag på att jag ville räkna på hur mkt det var på hela dagen, så jag räknade ut att de var 1440 minuter på en dag, vilket ger 1440 kcal, men jag har hört att 2176 kcal behövs för kroppen ska kunna funka ordentligt ?
Räknar man in då vardagsmotion i dom där 2176 kcal då eller har man avrundat det till 1 kcal per minut? om man skulle göra av med 1.5 kcal per minut så skulle de vara 2160 kcal per dag,.. Men samtidigt, 1 timmes träning förbränner nästan 500 kcal, äre så att dom som skriver att 2176 kcal per dag räknar in vardagsmotion då? Isf äre ju fel att skriva att det är så mkt vi måste äta för kroppen ska fungera normalt.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vahh:O det där får du ta och förklara för mig sen xD<3

2011-02-07 @ 20:28:43
URL: http://candiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0