Dec. 5, 2010

Det finns rätt mycket som jag hatar med mig själv,
Jag är jätte duktig på att se mina dåliga sidor
men har aldrig haft orken att göra någonting åt det.
Det är väl mitt stora problem i livet -  att jag inte orkar,
jag har ingen motivation till att göra något.
Sen är jag själv destruktiv vilket leder till att jag gör saker som får mig att hata mig mer
Och väldigt ofta händer detta utan att jag har någon aning om det.
Jag har hög självkännedom, jag vet varför jag gör som jag gör
Jag kan berätta för dig om varför jag gjorde någonting i somras,
men inte varför jag gjorde som jag gjorde igår. Varför jag gör som jag gör imorn.
Jag funderar, analyserar, vrider och vänder på allt tills jag förstår.
Det har tagit mig 5 år att inse vad en speciell person gjort mot mig
Att dom problemen jag har i mitt förhållande och med mig själv
är dom konsekvenser jag fick efter 3 år med denna personen.
Och jag hatar inte den, jag hatar mig själv för att jag inte förstod,
Att jag lät det hålla på.
Att det fortfarande håller på 2 år senare och påverkas undermedvetet av det här.
Jag har skrivit brev till min kille och bett han hata mig
för jag förtjänar det
även fast jag inte gjort någonting fel


Jag kan inte säga att jag saknar den jag var,
Enligt mig har jag aldrig varit bra.
Jag kan inte säga någonting bra med mig själv
Och även om någon skulle ge mig en lista på 100 bra egenskaper jag har,
För jag vet att dom finns där, jag vet bara inte vart
Men jag skulle kunna hitta det negativa i att vara en sån person,
Och jag är bara såhär mot mig själv.
Skulle jag träffa en kopia av mig själv skulle jag nog kunna tänka
'wow vilken underbar person'
För de är inte jag.


Jag gör ingenting med mitt liv
Jag sitter och ser det springa förbi
Och jag har ingen ork att springa efter.
Jag avundas mina vänner för att dom är så starka
För att dom står ut med mig.
Inte många som gjort det
Men jag har några guldklimtar kvar i livet
Jag har bara nära vänner för det är bara dom som står ut
Och jag håller på att tappa dom oxå
För att jag inte har orken att fixa nått
Jag har inte ork att göra nått
Jag har inte ork att ta vara på saker
Jag är jättebra på att ta allt förgivet
Och det tog mig ett år att inse att det jag gör nu är
'to little to late'
Till och med har jag inset nu att jag är 3 år försen för rädda någonting
Någonting, någon, jag haft i typ 8 år.
Det har aldrig riktigt varit säkert x)


Jag inser saker
Ger mig saker 'så här måste du göra'
Och ger mig in i det
Men det håller inte
Jag måste lära mig självdisciplin
Det ända jag fullföljer i nuläget är träningen på gymmet.
För jag har kortet och det är dyrt som satan.
Jag orkar inte, men jag måste
Jag skulle behöva någonting sånt i hela mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0