3/9-09|Bloggtips

Har precis hittat en blogg som verkar jävligt bra! Den handlar om självkänsla och sånt. Har bara kollat runt lite snabbt och bara ögnat igenom inlägg men har redan fått mig att tänka lite. Bloggen heter viktoriae.blogg.se och är verkligen en måbra blogg! Titta in där -Länk-


Ett test från bloggen;
Vad väljer du & varför?


Du har ett viktigt arbete att göra.. Vad gör du?

Gör det så fort som möjligt - Skjuta upp det
Motivering; Vill ha saker gjorda! Blir bara trött och omotiverad att skjuta upp det, högen växer bara och mkt skönare att va klar i tid och kunna fixa små saker efter

Du är för trött för en utekväll men vännerna vill så gärna..Vad gör du?
Hänger med ut - Väljer att stanna hemma
Motivering; Händer det inte nå viktigt utan bara är för träffas så kan man göra det någon annan dag och är man fär trött kmr man ändå inte ha så kul..

Kompisen har vad du tycker är en ful tröja på sig.. Vad gör du?
Säger något till denne - Säger inget, så länge hon tycker den är snygg.
Motivering; Bryr mig inte om vad dom har på sig, och gillar hon den så får hon ha på sig den. Vrf ska jag lägga mig i? 

Någon ger dig en komplimang..Vad gör du?
Tackar & tar emot - Säger tack men tror att de ljuger för dig..
Motivering; Har aldrig kunnat ta komplimanger

En person tittar snett på dig... vad gör du?
Undrar om du gjort denne något - Bryr dig inte
Motivering; Vrf bry sig om folk som man inte känner? Om dom glor eller snackar? Deras problem

Du testar ett par jeans som sitter bra.. Men när din kompis tittar så verkar hon inte tycka likadant..Vad gör du?
Struntar i henne, jag ska ha på mig dem - Väljer att inte köpa dem
Motivering; Tkr jag verkligen om dom så  bryr jag mig inte.. Jag tkr de jag tkr och jag gillar dom

En vecka utan smink..Vad gör du?
Stannar hemma - Bryr mig inte
Motivering; Sålänge jag inte ser mig själv så tänker jag inte på hur jag ser ut. Går ofta utan smink

Någon ber dig fixa ett ärende men du känner inte alls för att göra det..Vad gör du?
Ordnar det så fort som möjligt -
Motivering; Vrf göra något man inte vill?

Du får positiv kritik på ditt arbete fast läraren ansåg att din stavning kunde varit lite bättre.. Vad gör du?
Fokuserar på den positiva kritiken, stavningen fixar sig - Läser igenom arbetet efter stavfel och fattar inte hur du kunde vara så dålig..
Motivering; Hade läst igenom efter stavfel men hade inte hängt upp mig på de, allt annat va ju bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0