27/5 - 09|Dagens text : Danish - Nånting är fel

Dagens text. Många dagars text. Byt ut allting till nu tid, speciellt i vers 2 och 3, i vers 1 äre ju redan det.
Danish - nånting är fel.

(Det kryper i kroppen. huh. Klockan..)
Det kryper i kroppen
Klockan är långt över två.
Kan se hur väggarna rör sig och gör det trångt i min vrå.
Försöker somna men det är svårt,
Är full med oro och ängslan
Ingenting kan nu få mig sluta tro på min känsla att nånting är fel
Kommer nått ske?
Det bränner mig djupt
Jag känner mig sjuk
Vänder till gud;
Händer det nu?
Verkligheten raserar ,
Jag känner djävulens närhet
För domedagen är här
Ja alla som varit där vet
(Vad är fel?)
Paniken fyller min kropp
Försöker tänka på saker som möjligtvis förgyller mitt hopp
Men inget är lönt
Ingenting hjälper när döden är nära
När bödeln ståt bärandes på mitt öde
Försöker skära av allt den negativa,
Innan det slukar mig helt .
Det känns som hjärtat ska sprängas
Kommer jag hinna till sjukan?
Jag ber.
Tänk om min sista stund är kommen
Kan inte hålla ner klumpen i halsen
Jag känner yrsel när jag ställer mig upp
Jag stannar upp för att kontrolera min andning, för att få luft
Jag vet inte om min väg är slut där jag står
Men nått jag vet är att jag måste ut här ifrån!

Nånting är fel men jag vet inte vad (vet inte vad)
Inget känns eller är som det ska (är som det ska)
Det känns som att djävulen sträcker sig efter min själ i panik jag går under (I panik jag går under)
Nånting är fel men jag vet inte vad (vet inte vad)
Inget känns eller är som det ska (är som det ska)
Det känns som att djävulen sträcker sig efter min själ i panik jag går under (I panik jag går under)

I över ett år har det varit så här
På kvällen knas på dagen undrat vad förklaringen är.
Rakt igenom olycklig utan att veta vad felet var
Och varje steg jag tog kändes som ett nederlag.
Tårar rann på nätterna
Som ett spöke tog jag mig genom dagarna och undvek tabletterna.
Det var så mörkt överallt var jag än såg
Och djävulen tog varje tillfälle i akt att hälsa på
Jag kände det på mig, det fanns där hela tiden
Ideligen gick jag runt med tron att jag kommer dö snart.
Och leenden i spegeln såg jag aldrig röken av.
Dagarna var svarta så som nätterna i tårar
Men bejbi tack du fick mig alltid lättare att sova
När du satte dig upp och jag fick somna i ditt knä
Det kändes som att jag för en stund i sorgen låg i lä.
Jag var så trasig
Ingenting kunde få mig att skratta
Ville försöka förstå men jagade svårt för att fatta vad problemet var.
Var övertygad om att jag var sjuk
Att jag bara gick runt och vänta när allting snart är slut.

Nånting är fel men jag vet inte vad (vet inte vad)
Inget känns eller är som det ska (är som det ska)
Det känns som att djävulen sträcker sig efter min själ i panik jag går under (I panik jag går under)
Nånting är fel men jag vet inte vad (vet inte vad)
Inget känns eller är som det ska (är som det ska)
Det känns som att djävulen sträcker sig efter min själ i panik jag går under (I panik jag går under)

(Efter en natt i panik, i panik, så var det dax.. Ey Vers 3)
Efter en natt i panik
Och fast i livets svarta magi
Så hade det blivit dax att sakta bli fri
Shit jag föraktade livet, men ännu mera min död
Försökte dagligen tolka hur guds meddelande löd
Som levande död
Så var det nu dax för en förändring
Det var på tiden att mitt liv fick nå en vändning.
Efter diverse besök hos läkare kom vi fram till att
Jag var inne i en period när allt ibland är svart.
Det var som ett resultat av min utbrändhet
Och konsekvenser av att tankar på nuet uteblev.
Ja aspeterna var många som tillslut utgjorde orsaken
Började fatta, tog tag i modet och kragen
För jag var trött på min rädsla ,
Och att inte kunna gå ut
Att lägga sig på kvällen men inte våga blunda det är sjukt
Men gryningen kom
Jag såg ljuset sträcka sig
Jag fattade direkt att det var här för att väcka mig
Det var bara ta tag i dagen och fånga den
Jag var som begraven,
Mentalt bedragen
Och ja det känns än
Har inte ännu riktigt vaknat
Men hör livet knackar på min dörr
Så jag är snart tillbaka

Nånting är fel men jag vet inte vad (vet inte vad)
Inget känns eller är som det ska (är som det ska)
Det känns som att djävulen sträcker sig efter min själ i panik jag går under (I panik jag går under)
Nånting är fel men jag vet inte vad (vet inte vad)
Inget känns eller är som det ska (är som det ska)
Det känns som att djävulen sträcker sig efter min själ i panik jag går under (I panik jag går under)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0