v 12| Tisdag

Vi började dagen på samma sätt som måndagen, men vi hade konf läsningen i backen.. Så efter frullen så åkte vi upp till toppen,.. Jag och Nicklas, som va mest ovana att åka åkte ner till 6stolsliften först. Tobbe orkade inte säga 'sexstolsliften' så han sa 'sexliften' och vår konf ledare hörde 'sex i liften' så de blev lite kul när halva gruppen började skämta om att ha sex i liften z) Men konf ledaren börja ;)
När vi kom ner så fick jag värsta ångesten över att åka sexlift, som jag verkligen kände att jag inte klara av,. Första och största panikattacken på nån vecka,. Jag kunde verkligen inte kontrollera mitt skakande i början, men ingen märkte nått, lr ingen sa nått iaf. Så jag kunde dölja efter ett tag,. Sen så vare bara sätta sig i liften och åka upp.. Fy fan va hemskt de va! Attacken va inte helt ur kropp och sinne och jag skulle upp i luften. Bra Elise, bra. Men den va inte så stor utåt, men i huvet va de jobbigt,. Men jag kom upp :P Sen när jag kom av så va jag för upptagen med att åka skidor så den attacken kom jag ur väldigt snabbt :)
Sen så åkte vi ner en liten bit, och så började Anders (konf ledaren) berätta om vad vi skulle göra oså,. Vi skulle åka till 6 stationer, han skulle berätta ur bibeln om hur gud skapade jorden och sen så skulle vi göra nått x) Först så var vi (hela gruppen utom 2) 'naturräddare' och de va några som ville hugga ner massa skog och de tkte inte vi om, så vi höll hårt i varann och om nån kom loss så hamna den på 'de ondas' sida z) Robert började smiska Cicci så hon skulle släppa, men hon släppte inte utan knäa han i kuken istället z) Men de va jag och Ullis som va kvar sist och höll fast i varann på alla möjliga sätt, och dom andra gav upp ! Vi va 2 mot 7 och vi vann :D haha, allt för träden ;) Sen så åkte vi ner lite till och Anders berätta nått och sen så skulle vi hålla en ballong i luften så länge som möjligt utan att greppa ballongen. Vi klarade de i 2 sekunder tydligen z) Men de blåste så mkt så vi hann inte efter :P Andreas sprang efter den en stund, men sen kom en unge (Den blåste upp för backen) och skulle ta tag i den men han missa så vi ropa in Andreas så han skulle komma tbx, och precis när han vänt sig om så hamnade ballongen i skogen och smälldes z) Sen åkte vi ner en liten bit till och hamnade vid ett vindskydd,.. Anders läste och sen skulle vi ta ljus och gå ett varv runt vindskyddet,men de blåste för mkt så de gick inte alls,. Grejen va ju att vi skulle gå i en ring och agera mänskliga vindskydd och ha ljusen inåt, men de funka inte alls,. De blåste genom och allt :P Sen så skulle vi ta lite jord, en plast påse, ett frö, och lite vatten och plantera något,. Ingen aning hur det gick med de ^^ Mitt frö ville inte ligga som de skulle :o z) Men ja,.. efter det så gick vi och grillade banan med Choklad i :P Gott :) Sen så skulle vi åka ner till kapellet,. Ankarliftarna hade slutat funka tillfälligt när vi kom dit, så jag, Anders och Putte tog en annan väg, knappliftarna och sen 6liften,. Vi åkte upp till toppen och tog en grön backe ner,. Men de blåste väldigt mkt ! Så innan vi kom till backen ner så åkte vi ju där de va 'plant' lr va de heter. Och jag kom ingenstans z) så jag fick ta tag i Puttes stav så fick han dra mig z) Sen så i backen så va de värre motvind, så jag åkte uppåt z) Anders åkte bakom och puttade på medan Putte visade vägen x) Men vi kom ner :) Före alla andra,,. När alla kom dit sen så läste han mer och sen skulle vi sätta oss med den som vi kände minst i gruppen och sen fick vi ett papper och en penna z) Vi skulle rita av perssonen utan att kolla på pappret och vi skulle måla med vänster hand (lr höger om man va vänsterhänt) Och samtidigt skulle vi intervjuva perssonen z) De gick ju väldigt bra z)
Efter det så skulle vi upp till våffelstugan,.. MAn fick välja om man ville gå lr åka, men skulle man åka så va man tvungen att ta knappen upp till toppen och sen åka ner samma väg som jag precis åkt, så jag sa till Cicci att de va ungefär 10 meter dit och de tkte jag vi kunde gå, så de gjorde vi,. Vi gick förbi en liten hage typ där det stod 3 grisar, och Cicci blev skit rädd för helt plötsligt så rörde de sig i snön z) Vi åt där,.. Man fick välja mellan 2 våfflor lr en våffla och en hamburgare :P Jag valde 2 våfflor :) Cicci, som är laktos, fick en jätte äcklig våffla! Fyfan va vidrig den va! Men jag gick på toa snabbt och när jag kom tbx så satt hon där själv z) Alla hade dissat henne z)
Men vi åkte hem snabbt, och sen så följde Anders med oss upp till toppen typ och vi åkte en blå backe ner,. Sen så åkte vi backen vid vårat hus några gånger innan vi gick och bada :P Vi va i poolen en liten stund medan vi höll koll på bubbelpoolen,.. Sen satte vi oss där och hade de skönt (Snälla beck misstolka inte allt!) och sen så gick vi och satte oss i bastun, men den va nästan kall så vi duscha och åkte hem :) När vi kom hem så minns jag inte va vi gjorde,.. kan hända att vi spela kort lr liknande.. sen åt vi och efter det har jag inget minne z)

Kommentarer
Postat av: Vilja

Hejsan! Trevligt att jag hittade din blogg, har diagnosen Panikångest sedan några år så jag känner igen mig i dina ord :)

2009-03-23 @ 20:17:04
URL: http://viljasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0