V 12| Måndag

Vi skulle väckas kl. 7, men Cicci skulle platta håret så hon hade satt sin klocka på väckning halv,. Så man han ju vakna innan hon hann stänga av den ^^ Så då gick jag ut på balkongen i pyjamasen och bara vandrade runt ^^ De va så nedrans varmt i rummet när vi sov så jag frös inte alls när jag vandra runt där:P Men jag hade nedrans ont i huvet efter de :P Men Cicci frös ^^ Men jag gick in igen nån gång efter 7 och klädde på mig, sminkade mig och fixade håret och allt de där,. Sen så hade vi morronbön lr va man ska säga,, Vi sjöng nått som hette 'morron mellan fjällen'  och sen bad vi fader vår.
Texten till 'morron mellan fjällen(Bara för att)

Morgon mellan fjällen,
Klara bäck och flod,
Sorlande mot hällen,
Sjungen: "Gud är god,
Gud är god."


Dagen ser jag bräckas,
fram går ljusets flod,
dalarna, som väckas,
svara: "Gud är god,
Gud är god."


Skogens fåglar sjunga
med ett glättigt mod,
där på kvist de gunga,
kvittra: "Gud är god,
Gud är god."


Själ, vak upp och svara
dem med nyfött mod!
Höj din lovsång klara:
"Gud, vår Gud är god,
Gud är god."

De är ju en 'gud är god' efter varje och de skulle man sjunga högt som fan så de ekade ^^ Men vi lyckades aldrig få ett eko på de :P Men de lyckades vi aldrig med :P Efter morronbönen så gick vi och frullade,. Efter det kmr jag inte ihåg riktigt vad vi gjorde men sen så hade vi konf lektion,. Vi pratade mest om dopet. Efter det så gick vi och hyrde skidorna. De kändes lite knas att gå i pjäxorna först,. Och när man kämpat så att få på sig dom, skulle dom av så som kunde fixa o sånt,,. Skit kul :C ^^ Sen så vare bara ut i backen x) Ja,. så lätt vare ju x) Min konf lärare tog på sig uppgiften att lära mig åka, och vi gjorde armkrok och så,..Han skulle börja med att lära mig stanna och svänga (samma sak ?) och de skick ju skit bra när vi satt fast z) vi åkte olika fort, gjorde olika stora kurvor och sånt z) Så vi flög några gånger innan vi kom fram till att jag kanske ska lära mig ensam z) Då gick de lättare med svängarna och de, men sen så skulle jag stanna och de fatta jag inte alls hur man gjorde z) Så jag åkte av backen till ställen där snön va mjuk och satte mig ner varje gång jag va tvungen att stanna z) De va ju mkt lättare z) Men vi åkte till en backe som de knappt va nån lutning alls på , så fick jag träna där :) Sen kunde jag ganska bra :P sen så åkte vi upp i en backe där de inte va nå folk, jag stannade ju så fort nån åkte förbi och vägrade åka tills de va tomt igen :P Men de va inge folk alls där och jag fick träna på att svänga och bromsa så jag inte skulle åka över hela backen för göra de ^^ Sen när jag väl lärt mig de vare dax att åka hem,.. Lr ja, jag kunde ju, men man kan ju bara bli bättre av träning :) Sen åkte vi hem :) Minns inte riktigt va vi gjorde då,.Jag gick ut och tog lite bilder, och såg att dom snygga killarna i huset bredvid va ute på balkongen så jag sa de till Cicci och hon skyndade sig ut för hålla mig sällskap där ute :P Fy dig, du har kille :O z) Sen åt vi och de,. Tjejerna gick och basta, men jag kunde inte gå för jag hade så ont i knäna så jag höll mig borta för allt som stavas 'värme' och satte lite isbitar i en påse och satte mig i killarnas hus och kolla på när dom spelade nå spel ^^ Sen så gick vi o la oss ^^

Dagens smartighet:Ser du bergen där? De är Norge. De är 3 mil till Norge, Vi är fan närmare norge än sverige! (om beck fattar när hon läser de första gången så tkr jag vi apploderar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0