v.12 Onsdag

På onsdagen kände jag verkligen inte för att åka skidor. Så kul äre ju inte, och man tröttnar. Så på morgonen efter frullen och konfirmations läsningen (Där vi bakade nattvardsbröd) så åkte alla ut i backen och jag stannade kvar ensam hemma, grymt skönt. Jag satt först och kolla på bilderna jag tagit, läste min tidning och inte så mkt mer. Kl. 4 så kom Cicci och dom tbx och frågade om jag ville följa med och handla nått att fika på, så jag följde med dom till Ica. Köpte en chips påse bara,. Den va inge god z) Så gick vi hem igen och fikade,. Sen fick jag och Cicci ett ryck om att vi skulle åka pulka mitt i allt, så vi tog varsin pulka och gick till pulka backen. Men den va inge rolig alls! Tror vi gick hem då, annars så mötte vi putte och Tommy vid nån backe, men dom sa att de fanns en annan, så vi gick dit. Klockan va nog runt 5 för liftarna hade stängt. Vi kom till din backen, men den var lika tråkig den, men Cicci åkte upp till kanten av den (De va lite lutning på själva backen och sen så kommer ett brant stopp vid slutet) och åkte rakt ut i skogen! Haha fyfan va jobbigt de va att åka slalom mellan träden z) Men de gick. Sen åkte vi vid sidan av skidbacken, där barn brukatr åka,, där de är massa gupp och liknande.. De va redigt kul! Vi skratta som fan ! Men de va lite läskigt för det kom ju träd och stubbar överallt! Sen så finns de 'gubbar' lite överallt och vi gick fram till dom för att höra vad / kolla om dom sa ngt ^^ De va inte riktigt gubbar utan typ staty liknande saker med mick, men vissa sa inget D: Men dom lät skit högt så de va lite läskigt att gå mot dom. Och Cicci åkte in i ett 'hus', föreställde ett trolls mun, och hon visste inte att de skulle låta z) De va kul x) De va en som inte sa något, men som stod som han ville ha en kram, så de fick han av mig,.. De tyckte Cicci såg kul ut av nån anledning z) Vi hade jävligt ont i kroppen (mest rygg och rumpa) efter alla gupp. Vi var tvugna att gå upp till huset, och de va ganska långt.. Men innan vi gick hem så gick vi upp för den lägre västbacken (tror jag) och åkte ner vid liften z)  Haha de va kul! Fort som fan gick de z) Men sen började vi gå, så vi gick och pratade en stund,. Om skolan och krav och snattning och allt möjligt z) Vi va så trötta så vi orkade inte flumma. Det gick fortare än vi trott att komma hem, bara 20 minuter. Fast alla som gått med mig vet ju min fart ^^ När vi kom hem så bytte vi om snabbt och den va det mat dax ^^ efter vi ätit så började vi packa ihop, och sen på kvällen så fick vi varsin fackla och gick i fackletåg till kapellet z) Där gick vi nån påskvandring och tog nattvarden. Efter det gick vi till ett litet hus som man kunde elda i och sjöng och hade oss.. Fast vi va ganska trötta så vi gick hem nästan direkt. När vi kom hem packade vi nog lite och sen la oss tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0