Skrivet; 24/6 - 09 11:41

Grattis bäste vän!

Vi har precis ätit , det blir Sacré coeur idag istället för vi gick till nån djurpark igår :) Fast 9.34 så såg vi att min kamera va sönder :o Eller inte kameran utan uvfiltret hade krossats och jag är glad att det bara var den och inte kamera linsen.. Har du system så köp uvfilter! dom är inte dyra och är lättare och billigare att byta ut än objektivet ifall nått händer.. Den har en annan funktion annat än att skydda som men jag minns inte vilken.. Den måste gått sönder när jag tog kort för annars har jag ju alltid objektivlocket eller kameran i väskan.. Fattar bara inte var.. eller av vad.. dom är ju inte direkt känsliga..

Menmen,..  vi gick till djurparken av en slump :P Vi gick förbi och bestämde oss att kolla va de va för ställe :P sen gick vi vidare till Eiffeltornet. nästan 3 timmars väntan (Y) HAde sån panik när vi började köa, men de släppte sen :) Köpte biljetter för åka ända upp, men stannade på andra våningen. Trots min höjdrädsla så skulle jag nog kunna åka hela vägen, men hissarna va asläskiga! Och så tyckte jag att det inte skulle kunna bli så mkt bättre bilder, så skippa de. Hissen ner va inte lika läskig z)
Sen gick vi vidare till triumfbågen.. Tyckte inte att det var nå speciellt med Eiffel och triumf..
Djurparken var oxå lite trist.. Tyckte synd om djuren. Burarna va inge bra, dom hade inget som tydde på naturlig miljö.. Och burarna va små .. Men jag hoppas att pengarna går till att förbättra burarna..

Bilderna går åt fel håll.. Dom längst ner är dom jag tog först, förutom läskiga djuret som kmr först ^^


Utsikt från triumfbågen
Triumfbågen
Frihetsgudinan sedd från Eiffeltornet
Långt ner!

Tittar upp

Flamingo

Sengångare
Krokodil

Ödla

Buddah gam
'Vanlig' gam
 Nu blir allt åt fel håll igen..
 Marmeladen heter Elise
 Söt båt

 Söt hund

 Notre dame

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0