6/4 - 09|EQ

Dagen har faktiskt varit bra. Fast jag har känt mig ganska klyven. Jag har varit glad, skrattat och mått bra. Men samtidigt så har jag varit deppad och sliten. Men jag har inte spelat! Jag har slutat låtsat för längesen. Fast det har ändå varit en väldigt bra dag. Jag har lyssnat på Pink (den ända artisten som inte är svensk jag gillar^^) och hoppat runt och dansat medan jag städade mitt rum. Tror jag blivit inspererad av Cicci som gör de z) När vi var i Idre fick jag aldrig gå ut själv, men eftersom jag ville gå ut och lyssna på musik så gick vi och dapma oss och hon dansade och mimade och hade sig z) Så har jag hållt på idag z)

Jag har oxå tänkt på att jag vill träna upp min EQ, inte IQ utan EQ z) De är emotionella intelligens,..
Jag har alltid haft väldigt svårt att sätta ord på känslor och det är något som jag alltid stört mig på. Så nu börjar jag träna z) Texterna (som jag vet inte va bra) har jag skrivit själv, och dom flesta andra som jag lagt ut innan är kopierat från olika sidor. Dock inte allt. Men jag har aldrig varit bra på att sätta ord på det jag känner, men alla andra vet ju precis hur jag känner z) Så jag läser texter och utvecklas själv. Tänker inte utan låter bara fingrarna trycka på några tangenter. Som t.ex den jag la upp nyss, där läste jag en rad ur något gammalt jag skrivit på en äldre blogg, nämligen första raden 'Jag är bara ett barn med stora sår' eller hur den nu va ^^ Och den andra som jag skrev på bussen, 'jag kände solen i ryggen..' kommer den raden från en låt som handlar om hur en snubbe hittade ut ur depressionen,. Den låter ju lite annolunda och jag har baar lyssnat på den en gång för jag känner ju inte igen mig i den låten. Men den raden satte sig fast i huvet z)
Jag tycker själv att jag har slutat lägga in små texter/dikter, eftersom jag vet att folk läser och det är ju inte så jag vill att folk ska se mig...

En jävel som skriver jävligt fina och bra texter är Beck 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0