12/4 - 09|

Charlie åkte hem för en och en halv timma sen,.. Vi hjälpte till hemma idag och när vi var klaar med det så gick vi och öste båten och tog oss en liten tur på sjön. Vi satt bredvid varandra och rodde med varsin åra och sen när vi va på andra sidan sjön så satte vi oss i fören och myste av solen medan vi drev hemåt. Sen ringde Héléne och sa att dom gjort våfflor och vi skulle skynda oss hem så vi fick nått att äta innan vi skulle äta.

Jag har börjat kolla på en ny data nu oxå för jag har slutat tro på att Acer och snuten kommer fixa min. Jag skulle fått hem den när jag fyllde år förra året, 15 feb asså. Men jag har fortfarande inte fått en fungerande data. Först så vare så att vi skickade in datan till snuten, 7 feb. Vi skulle få tbx den efter en vecka. I april/maj så ringer snuten och säger att han haft sönder datan. Han skulle koppla in några kablar och sen kände han att det luktade bränt och då hade idioten kopplat kablarna fel så hårddisken hade börjat brinna. vi fick tbx datan och en hårddisk som va större än den dom förstört och ett usb minne på 4 gb. Dom kunde inte fixa hårddisken med operativ system (själva windows, lr vad man nu har) så vi fick ringa till Acer som gjort datan och dom skickade hem ett par skivor som skulle ha operativ systemet. Pappa får inte det att funka.. Men hans polare Sören, som byggt datorer och hjälper oss när vi har problem med våra, säger att datan kanske inte känner igen hårddisken och stöter bort den. Men han kan bara få ena skivan att funka och vi får ringa till Acer igen. De här var i sommras, juni/juli nångång. I Januari/februari så får vi nya skivor men det funkar inte nu heller.. Pappa ska ringa acer och kolla om det är något som vi gjort fel, annars så ska vi ringa snuten och kräva att dom fixar allt. Men ja,.. Pallar inte vänta nå mer. Jag vill ha min data att ha mina grejer och inte ha allt uppspridda på massa minnen och jag vill kunna installera mitt photoshop så jag kan få leka med mina bilder!  Jag har inte känt ett så stor behov efter datan innan men nu så har jag massa med photoshop guider jag vill testa. De är egentligen det som jag vill mest. Lära mig göra mina bilder finare.. Lr leka med lite allt möjligt...
Men jag har hittat en data för 5000 som verkar ganska bra, så jag får spara. Och om jag fått min data (som om de kmr hända) innan jag får ihop pengarna kan jag spara ihop till de där macro objektivet jag vill ha. Men just nu vill jag ha en data innan jag blir galen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0