24/4 - 09|

Sitter just nu och kollar på ett program som handlar om älgar i sverige.. De har varit väldigt intressant men just nu så handlar det om älgjakten och det gillar jag inte,, Dom sköt just en tjur och en kalv. Kalven skjöt dom i benet så han ramlade bara ihop och dog inte. Jag hatar sånt.. Skjut inte om du inte är säker på att de kmr döda!
Jag är inte emot jakten om jag inte påverkas av den och om inget djur kmr lida.
Älg kon som hade kalven hade en till och drf dödade man inte henne lr den andra. Dom  hade bestämt att kor med en kalv skulle man inte skjuta.. Men ändå ! Vrf skjuta en kalv? Spara den tills den blir vuxen så får du mer kött.
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0