Helgen v.42|Mys med Johanna

Jaha,, Uppdaterar lite på förra inlägget.

Lördag

Vi hade ju inte så mkt att göra  så vi bestämde oss för ta med oss lite fika o kameror o ta båten genom kanalen,. De gick väldigt långsamt framåt, så fort man sluta röra på åran (Vi a tvugna att typ paddla med en åra för de är för trångt för ro) Så snurra båten runt. Så så fort vi stanna för fika lr för bilder så snurra den och åkte bakåt så vi va tvugna att ro tbx fram igen. Menmen.. När vi kom fram till bron vid Camilla så börja de ju blåsa, innan hade vi ju lite skog runt oss så de va bara strömmen som va irriterande, nu börja de blåsa bakåt o vi va tvugna att ta tag i grenar o dra oss fram när vi kommit ut från bron. Tillslut (1 meter från sjön) så va vi tvugna att gå iland för vinden va för hård för vi skulle kunna komma åt nå annat håll än bak. Så ni inte undrar så blåste de inte storm lr nå sånt men de va strömt o blåste ändå lite halv mkt.. Jag satte fast båten och vi gick iland vid en koja som låg kanske 5-8 meter över land. Min höjdskräck tyckte inte om de. Men där nere blåste de inte så mkt. Har alltid trott att de blåser mer en bit över land, men de gjorde de inte då..  De blåste till så kojan knarra men de va nog tur att de inte blåste storm för då hade den nog fallit ihop. Vi satt där uppe länge och tog massa kort, solan va på väg att gå ner så de va jätte fint ljus.. Den va inte sådär röd lr så, de hade inte kommit så långt, men de va ett jätte fint gult ljus.. De kanske kmr bilder senare, sitter vid syrrans data just nu. Men tillslut va vi tvugna att åka hem :/ Vi tog varsin åra den här gången och höll på på varsin sida, de gick mkt snabbare! Tog säkert minst en timma att komma dit första gången den dag och max 30 den sista. Vi bestämde att jag skulle sova hos henne och vi åkte hem till mig för jag skulle äta o sen åkte vi över till henne igen. Jag satt o kolla på när dom åt som jag alltid gör och gjorde vi Cocosbollar o kolla på 'Stjärnor på is'.. Sen fick vi datan igen och satt där en stund inna vi kolla på film.. Va absolut inte trött sen när vi skulle sova utan börja messa några mess med Sebbe.. Sen så låg jag o glodde i taket en stund inna jag soman.. O jag har ju inte sovit så bra på ngra nätter nu utan vaknar hela tiden och så.. Gjorde de öven denna natt.. Inte direkt mysigt..

Söndag
Vi vakna vid halv 10 och frulla och hade oss.. Sen åkte vi över till mig för mormor o morfar skulle komma på fika.. Vi stanna o fika o sen så åkte vi för fixa med koja.. Jag hade gjort sönder ett trappsteg på stegen när jag klättra ner så vi tog med oss lite planka, såg, hamare och spik och tog oss igenom kanalen igen med båda på varsin åra. de gick jätte snabbt och sen så börja vi direkt att såga. De va inte de lättaste för vi hade ju inga direkta snickar miljöer. Men vi satte plankan på en sten o sen satt ena på den och den andra såga. Fan jag måste verkligen träna mina armar! z) Vi spika upp dom och ena sidan gick inte att sätta i spikarna på ! De va helt hopplöst. Men dom sitter nu iaf,.. lr inte första trappsteget eftersom inte spikarna ville gå igenom så mkt till trät. Men vi kom upp iaf och börja prata om vad vi skulle renovera och vad vi skulle göra först.. Jag tyckde vi skulle säkra golven lite först för dom va ruttna och massa sånt.. Och de låg massa med plankor runt kojan så vi tog upp en och börja spika som typ en 'regel' under så den skulle hjälpa golvet lite. Men jag va tvungen att klättra upp i ett träd och hamra upponer och de va inte de lättaste.. Så efter att ha hamrat mig själv i huvet några gånger gav jag upp och satte fast den utan spik (De går inte att förklara hur jag gjorde) och gick upp till Johanna. Hon börja såga ner lite av väggen eftersom vi ska bygga ut golvet lite. Sen tror jag inte vi gjorde nå mer? Utan vi åkte hem till henne och hon packa o sånt innan dom skulle hem.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0