23/10 - 08|Glad :)

Dom senaste dagarna, iaf när jag varit med Beck lr när allt varit lugn hemma, har jag varit glad och haft självförtroende.. Jag tänker ofta 'jag är glad att jag är jag och att jag inte ser ut på ett annat sett (även om man skulle kunna ta bort några centimeter) för då hade jag inte haft de liv jag har idag'. Och de känns så jävla skönt! Vet inte vafan de är med mig, men jag tror att jag har börjat läsa lite av en självförtroende boost bok.. Egentligen heter den 'kaxiga tjejers guide för få de dom vill ha' och i början så skriver hon om hur de är att vara kaxig, vilka fördelar de har mot okaxiga och hur man blir de. Och jag kände ganska mkt igen mig i den där okaxiga och de kändes inte så bra.. Kände mig ganska patetisk just då och bestämde mig för om jag vill börja må bättre måste jag börja jobba på självförtroendet för de är där allt börjar. Och jag har alltid tänkt lite att 'en kaxig tjej är en bitch' men nu känner jag att de är helt olika. En bitch är en tjej som inte mår bra, inte har nå självförtroende och tror sig må bättre genom att trycka ner andra. En kaxig tjej är nån som har självförtroende, vet vad den vill ha och hur den ska få de, utan att förstöra för nån annan. Vet inte hur kaxig jag kmr bli, men utan att jag själv gjort så mkt så har jag fått mer självförtroende genom att tänka 'så där vill jag va, och jag kan bli de.'. T.ex idag så hade nån skrivit ful åt mig och först reagerade jag som man alltid gjort, men sen tänkte jag 'Den idioten känner inte mig, vrf ska jag ta åt mig?' Och de känns så jävla mkt bättre. Så nu tkr jag att alla som tkr att dom skulle kunna få bättre självförtroende ska låna/köpa boken 'kaxiga tjejers guide för få de dom vill ha' av . Tkr även dom som har bra självförtroende ska läsa den för den är jävligt bra. De är inte en 'berättelse bok' utan en rolig guide (:

De har löst sig med Beck nu, som tur är. Tänker inte berätta va som hänt, utan de ni får veta står i de tidigare inlägget.

Tror jag kommit på vad jag ska redovisa om.. Tror de får bli om abort. De har liksom alltid varit ett ämne som jag funderat på.
Och när jag ändå skriver om skolan kan jag ju berätta att jag tror provet idag gick bra (: svara på alla frågor och tror inte jag missa nått :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0